22.33

 

Ligger i denna stund i sängen med datorn i knät. Abbie och jag har varit i dunkinville idag och lämnat in min balklänning till en skräddare. Hoppas verkligen allt kommer se bra ut när det är klart. Den är jättefin på förutom att den var lite för stor i midjan.

När vi kom hem lagade Abbie jättegod pasta och vi satt ner tillsammans för en gång skull.. Jason är oftast ute och jobbar med något i trädgården. Vi hade en av våra djupa, komplicerade disskutioner igen haha. Dör varje gång. Jag och Elli med våran Europeska syn på saker och ting mot Jason och hans super republikanska tankar. Abbie är någonstans mitt emellan. Men det är så intressant att få andras perspektiv och tankar tycker jag! Det slutar alltid med att vi skrattar och vi alla lär oss något nytt. Dog dock när Jason helt seriöst trodde det var något med 3 miljarder människor som bodde i usa och när jag lugnt förklarade att nä, det är ungefär 300 miljoner och att Kina har ungefär 1,3 miljarder och han var tvungen att slå upp det för att han inte trodde mig först och hans chock när det visade sig att jag hade rätt haha. Amerikanare är långt ifrån de mest allmänbildade jag har stött på är något som är helt säkert. Ne men gillar våra allvarliga men ändå roliga intressanta samtal. Idag pratade vi om arbetslöshet och hur det är här i Usa till skillnad från Tyskland och Sverige. Nu sitter inte jag med direkt fakta men jag vet att det är en enorm skillnad. Jason sa något om att det var ca 47 procent arbetslöshet i Usa... Crazy. I alla fall, slutsnackat om det.

Goodbye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0