1 Maj

Nu för tiden känns det inte som jag längtar ibland. Men jag tror det endast beror på allt som hänt. För jag vet att jag längtar, som jag längtar!! Men nu vet jag på riktigt hur det verkligen kan bli och drömmen känns längre bort. Förut hade man ju fått sagt till sig att alla inte får det där typiskt amerikaska livet med en "normal" amerikansk familj. Men nu när jag vet att chansen inte alls är särkilt stor blir det som att jag håller på att ställa in mig på någoting nytt.. igen. Detta hållde jag ju på med i Augusti. Har föresten haft lite kontakt med den värdmaman jag fick först och oj vilken härlig kvinna. Hon förstår verkligern mitt beslut och har all förståelse för att jag tackar nej. Vilket det inte känns som STS har och det är ändå deras jobb. Förra samtalet jag hade med sts tycker jag de kunnde skött bättre, känndes som de la över allt på mig. Men om alla vi känner som vet om hur situationen ser ut och att de skulle göra samma sak och tom värdmamman håller med tycker jag fasen att sts också kan göra det! menmen så är det och nu hoppas jag bara att de inte sätter mig i ett speciellt fack, typ " besvärliga svenskar facket"

Annars har jag haft en mycket fin Valborg igår. Började kvällen hos Annefried med middag, skratt, dans och lekar med härliga klassisar för att sedan dra vidare till Lovisa, där hon och några trevliga grabbar var.
Idag har jag bara gått några korta promenader, ätit middag med familjen och suttit och skrivit på en uppsats som ska vara inlämnad idag kl 23.59. Har fortfarande lite kvar så ska göra klart det snart och sen sätta på en film tror jag. Jag vill så himla gärna se den där nya disney filmen trassel (haha, jag älskar disney! ) så tror det får bli den.

Hoppas ni har haft en trevlig valborg, och blivande utbytestudenter mer tur än vad jag har!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0