varför utbytesstuden?

Tänkte att den frågan skulle vara rolig att svara på. so here we go.
När folk får höra att jag ska åka som utbytesstudent får jag ofta reaktioen: Oj! var rolig, men varför nu? varför inte vänta tills efter Gymnasiet?
Sanningen är den att visst skulle det kanske bli lättare om man gick sina tre år i gymnasiet och sen drog iväg som au pair tillexempel.
Men mitt val känndes alltid rätt så enkelt, att uppleva High School var/är för mig en dröm i sig, och High school är nu. Det är ingenting man kan vänta med.
En annan sak folk ofta tror är ju också att man måste gå om ett år, men så är inte fallet. Man börjar bara där man slutar helt enkelt. Det är som att jag går fyra år istället för tre på gymnasiet. Inget jag direkt tror är någon nackdel överhuvudtaget. Förrut tyckte jag det här med Balen och studentent var jättetråkigt att jag missade att uppleva tillsammas med mina nära, och alla andra 94or. Men tror det kan fixa sig med balen ändå, det är bara att jag frågar någon 94 som vill dansa.( ska göra allt för att det ska gå!) Så det är inget jag kommer gå miste om. Miste är föresten helt fel ordval, jag kommer ändå få uppleva studenten och balen. Dessutom får jag ju ha med mina nära på studenten på ett helt annat sätt nu än om jag skulle ta den samtidigt som dem.
Även fast jag har en väldigt posetiv inställning till allt det här så kan jag ju inte låta bli att vara lite nervös innför att komma tillbaka sen, jag kommer ju få ett helt nytt skolsystem, 95 orna som jag kommer gå med kommer ju redan ha använt det ett år. Men jag hoppas det går bra ändå!
Ibland känns det som jag inte tänker eller pratar om någonting annat än USA. Det är verkligen huvudämnet i mitt liv just nu. Tänker ibland på den risken jag faktiskt tar. Att böja ett helt nytt liv där borta kommer inte va helt lätt tror jag. Men jag ska klara det, det ska jag.
Att komma till en trevlig, hjälpsam och äventyrlig familj skulle vara drömmen. Men jag ska försöka att inte ha för höga förväntlingar och föhoppingar. Rädslan att behöva byta familj, inte trivas i skolan, eller att hemläntan ska ta över för mycket finns såklart med i tankarna som rör USA. Men jag ska verkligen försöka göra det här året till ett av de bästa i mitt liv!
( det funkar inte att göra styckeindelning... vet inte varför..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0