Vilket är ditt favoritland?

Lärare - Vilket är ditt favorit land?
Elev- hmm, jag vet inte så många länder... Florida!
Lärare- Det är inget land, det är en stat i USA.
Elev- London är ett land va? Jag har aldrig varit där men har hört att det ska vara väldigt fint där.
Lärare- Nej, London är en stad i Landet Storbritannien.
Elev- Jaha... vänta nu vet jag... ASIEN!
Hahaha. Satt och bet mig i läppen för att inte börja asgarva. Vilket såklart skulle vara väldigt opassande för jag tror inte alls det är så ovanligt här och i andra delar av världen att man inte vet så mycket om restan av världen. Men kunde inte låta bli att tycka det var lite roligt.

Kommentarer
Postat av: Mamma Brita

Mina fördomar om USA besannades. Det har man ju hört att amerikanska ungdomar inte vet något om andra länder.

2011-08-24 @ 08:53:33
Postat av: Ebba

Hahaha! Typiskt amerikaner... Hoppas du har det superbra i Texas, måste säga att det verkligen är sjuktkul att läsa din blogg och följa ditt liv over there! Går in typ hela tiden för att se om du lagt upp något nytt haha! Ha de bäst sötnos! <3

2011-08-25 @ 23:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0