first day in the lone star state

Heej vänner, familj och alla ni andra!

Jag mår bra. Jag är framme i Texas och har precis avslutat min första riktiga dag i Texas. Jag har så mycket att berätta så jag tar det från början.
Att lämna campuset var väldigt tråkig för vi alla hade blivit så nära vänner, det var tom några som grät. Inte jag dock, jag var för nervös tror jag.
Vi delades upp i olika grupper beroende på vilket flygbolag vi skulle åka med. Vi var 7 som skulle till forth worth/Dallas så jag hade trevligt sällskap hela vägen.
Jag var riktigt nervös hela vägen och tänkte på vad som skulle hända om min värdfamilj inte dök upp? När vi hade landat skulle vi nästan direkt gå igenom en glasdörr och igenom glasdörren ser vi skyltar med namn och flagor och massor på dem. Det såg ut som familjer. Vi gick närmare och alla studenter fick välkomnade kramar... utom jag. Min var nämligen inte där!! Fy fan vad jag blev rädd, darrade och viste inte riktigt vad jag skulle göra. Alla andra kramade om sina nya värdfamiljer utom jag.. jag kände mig som en vilsen kattunge. Jag började leta efter min mobil i väskan för att ringa dem. Hittar inte mobilen, känner hur paniken börjar komma. Men som tur är var det en snäll äldre dam som såg att jag var ensam så hon tar bara upp sin mobil utan att fråga mig och frågar vad numret till min värdfamilj var. Jag fick senare reda på att hon var en area rep. Vi fick tag i dem och de var på flygplatsen, bara vid fel gate. De trodde att mitt flyg hade blivit inställt och att jag var kvar i new york eller washington. Men i alla fall, vi går ut och möter Abbie och Elli! Jason var tvungen att jobba. Det klickade på en gång. Abbie är så himla trevlig och snäll, liksom Elli och Jason! Jag tror verkligen jag kommer älska att bo hos dem.
Tillbaka till mobilen. Den liksom nästan allt jag köpte i new york är inte hittat än. Det suger rent ut sagt. Vill ha min iphone och alla nya grejer. Men Abbie ringde flygplaten och de ska ringa tillbaka, men det lät inte på dem som att de skulle hitta dem.. buhu :(
Jag har tagit in så mycket idag så jag vill bara skriva ner allt för att minnas de här första tankarna och nya erfarenheterna och första minnena. Första kvällen åt vi amerikansk pizza haha. Tror det var den godaste pizza jag någonsin smakat, yum. Vi tittade runt i huset och det är verkligen stort! Jättefint verkligen.. och mitt rum! ÅH, jag älskar det. Jag tänkte kanske filma det så ni får se hur det ser ut!
De har 4 katter, jag älskar charlie, han är verkligen tjock. Alltså jag har inte sett en större katt förut. Skulle han vara en människa skulle han väga över 200 kilo. Fattar ni hur fet han är hah? De har en hund också, maggie.
Efter vi ätit upp pizzan ger jag dem mina presenter, som jag tror de gillade! Sen tar de fram en stor chokladtårta och börjar sjunga happy birthday! Åh det var så sött av dem att komma ihåg min födelsedag. Fick födelsedagspresenter och allt. Gick och la mig väldigt tidigt eftersom jag var så trött den kvällen, vilket ledde till att jag vaknade vid 6 på morgonen. Det var overkligt att somna i min nya säng. Det var lite jobbigt men mest roligt och nytt.
Idag spelade jag och Elli först wii i några timmar och sen åkte vi för att shoppa och besöka skolan.
föresten...
DET ÄR VERKLIGEN VARMT UTE!! ni vet när man sitter i en bastu och har lite svårt att andas? exakt så är det. Det är lixom varmluft, tror det nästan är 40 grader. Allt är supertort överallt. Men så har de ac överallt så innomhus fryser man.
Vi köpte lite skolkläder, vilket är svårt eftersom det måste vara i specialla färger. Känns jobbigt att köpa sånt man vet man bara kommer ha i skolan. Men Abbie berättade att det är okej att bära en del normala kläder om de bara inte är uringade, har fickor, trygg eller nått på dem. Så det ska nog gå bra. Vi köpte också shampo, balsam och sånt. Sen också saker till skolan, så som pennor, block och andra nödvändiga saker som man behöver i skolan.
Vi var också och besökte skolan. Gosh den var verkligen stor och fin och så himla frästch (den är bara tre år gammal ) och ni vet att jag berättade att det gick 300-400 elever i den. Det var fel. Det går 1500 elever i den. Så det är större än Katedral.  Vi valde också klasser i dag. Vi hade ganska många måsten, så det jag måste läsa är:
Engelska
matte
us goverment
biologi
Jag var tvungen att ta en sience class så då valde jag biologi för jag tycker det är mest intressant av fysik,kemi och biologi.
Sen kommer jag att ha
choir
teather
soccer
leader ship
In leader ship class ska det tydligen vara en jättebra lärare, så det tyckte verkligen the consolor att jag skulle ta.  Men jag har inget imot det , det verkar roligt.
Sen så sa de att teather class var väldigt roligt och det "går väldigt bra ungdomar där" men jag fattar vad de menar. Det blir nog bra. Sen the thing with choir är den att de tävlar. Men man kommer med i tävlingarna genom try outs, ( när de berättade om det lät det lite som glee club ) Det lät roligt. De är ute och sjunger ungefär 5 gånger per år tror jag. Nu vet jag ju inte om jag kommer med i tävlingarna men ganska häftigt ändå att bara vara en del av den gruppen!
Så frågade de om sporter och jag berättade att jag gärna ville prova på soccer och om det var möjligt också cheerleading. Om jag ville spela soccer var jag tvungen att ta det som en klass. För de kör tydligen det hela året och sen när den perioden börjar så tar de ut ett lag. Så det kan bli så att jag inte får köra några matcher, men jag ska göra mitt bästa! Cheerleading är förmodligen inte möjligt eftersom de redan har haft tryouts för det. Men Abbie skulle ringa och fråga om det var någon chans at all. Annas så kanske det finns en dans studio /dans grupp i Ennis som jag kanske kan börja i. Det lät också rolgit så det blir nog bra.
Elli och jag tar suttit och pratat om allt egentlgien inne i mitt rum i flera timmar nu. Jag känner på mig att vi kommer få det bra tillsammans, hon var så söt och ville lägga till mig som sin syster på facebook!
I morgon ska vi möta Patrick, våran area rep och massa andra utbytesstudenter. Sen fick vi också reda på att det kommer gå två tyska tjejer till i vår skola. Så de ska vi också möta nu i veckan tror jag.
Jag ska förska ta mer kort för att visa er hur allt ser ut. Hoppas allt är bra med er! PUSS&KRAM
mina födelsedags och välkomst presenter!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Åh vad avis jag blir på dig. Fotboll och Glee Club låter grymt! Kram<3

2011-08-13 @ 10:03:10
Postat av: Van

Så jäkla glad för din skull! Visste att det skulle bli bra tillslut:) PUSSS

2011-08-13 @ 16:38:20
Postat av: vickan

Gud vad bra du verkar ha det gummsi! Jättesnälla verkar de ju.

Tog ett tag tills jag hittade din blogg, men nu tänker jag följa den varenda dag! puss <3

2011-08-14 @ 12:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0