HELLO NEW YORK! ... vi tar det från början... DAG 1

Så, i onsdags lämnade jag mitt kära Linköping och mina fina vänner! Jag och min familj spenderade dagen hos Carin, Peter, Vickan och Erik. Jag och vickan gick till Sollentuna centrum och tog en fika, sen på kvällen åt vi god mat med våra familjer.
turistbild på vickan utanför Sollentuna centrum
sista fikan i sverige!
familjen på Arlanda kl halv 6. Jag sov 0 timmar den natten.
För mig var flygresan hemsk. 0 timmars sömn, sjuk, och ledsen var ingen bra kombination alls. Dock satt jag bredvid två gulliga svenskar så det var trevligt!
Louise och Åsa på Starbucks
Asta, jag och Saga
piss sliten tjej på planet till new york, som förövringt var en jumbojet, as sköna stolar, tv, trevligt sällskap etc etc.
ressällskap!
new york från planet!
Just nu sitter jag med två av tjejerna från lägret i ett uppehållsrum. Två av oss är sjuka så vi sitter och hostar ikapp. vi har också hunnit äta, var hur mycket mat som helst att välja mellan! Både onyttig och nyttig. Vi bor på st john´s university så det är massor med studenter här samtidigt. Ikväll skulle de ha någon "fest" så de hade dekorerat hela matsalen.
Vi har inte hunnit sett så mycket av New york ännu, men vi åkte igenom en liten del av Queens. Såg lite ut som ett getto område. Var lite kul att se. I morgon ska vi testa på Amerikansk fotboll och cheerleading!
Hoppas ni har det bra där hemma! saknar er.

Kommentarer
Postat av: Brita Lodén

Hej!

Skönt att se första tecknet att du kommit fram. Tänker på dig kram mamma

2011-08-05 @ 14:51:19
Postat av: fia

åh va kul!! se till att ta vara på varje sekund karin, och uppdatera så ofta du kan så vi får vara med på din resa. puss

2011-08-06 @ 00:06:45
URL: http://bjursaker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0