Första dagen i high school avklarad...

Som rubriken lyder är då alltså första skoldagen i high school avklarad. Det blev så himla mycket nytt att ta in på en och samma gång så efter skolan var jag helt slut.  Tänkte ta och berätta lite om varje klass jag hade idag. Både för att på det sättet  får ni veta och för att det kommer vara roligt att jämföra nu och sen i slutet om hur jag tycker om klassen. Visst, jag har inte så mycket att gå på eftersom jag bara har haft en lektion men det där första intrycket är också viktigt.

Us Histori
Direkt när jag kom in genom dörren viskade en kille till grannen ... how´s that?
Hahah, rätt så rolig start i alla fall, för det var precis det jag inte ville skulle hända. Eftersom den klassen jag hamnade i redan i stort sätt kände varandra visste alla att jag var en ny student. Läraren sa högt inför klassen att hey, can everybody say hello to miss Sweden! She is a new student in this school so be nice! ...Or something like that.  Med många chokande ansiktsutryck och en hel del oh wow, that´s so cool! kände jag mig ganska uttittad men det var ändå ett bra sätt att prata med folk. Läraren verkar riktigt bra och ganska slapp, alla lärare som är en coach är tydligen det har jag fått höra idag.
Sen hade jag biologi. Vilket var den tråkigaste klassen idag. Det gick bara freschmans i den klassen, alltså 14 åringar, vilket märktes. Alla var väldigt blyga och inte allt för glada på livet. Fick det bekräftat efter vi gjorde en "lära känna varandra karta" De flesta skrev shy, quiet, fish, texting, och vissa skrev tom att de var mean. Känns inte som det roligaste klassen. Det är absolut inget fel med att vara blyg. Det är bara det att jag inte är det, och får då kanske inte ut så mycket av den lektionen. Nivån verkade också väldigt lätt, så ska försöka byta den klassen. Men ska ge det en vecka eller två för att vara säker på att jag gör rätt val.
Sen var det advisory vilket är som en rast fast i ett klassrum och med samma personer varje dag. De var ganska trevliga och alla var i samma ålder som jag så det blir nog bra.
Next was theatre Arts. Älskade läraren där, så himla skön och rolig. Hon har massor med klasser i theatre och de kommer sätta upp en musikal på skolan som man får gå på audition för. Funderar på att göra det om jag känner mig bekväm att göra det, bara för att det är once in a life time.
Sista lektionen jag hade var math. Har inte så mycket att säga om den klassen, tycker inte om matte och kommer nog aldrig att göra det tyvärr, dock skulle jag vilja vara duktig i det för att man känner sig så dum när man inte förstår tycker jag. Plus att jag var tvungen att tänka i två steg. Vi började med något som var hur enkelt som helst, men innan jag kom på vad orden hette på svenska var det omöjligt att veta vad svaret var... kom på mig själv med att skratta lite när jag kom på ordet och såg att det var riktigt enkelt. Får se om den här klassen blir för lätt, men ska som de andra klasserna ge det en vecka eller två för att se.
När sista klockan ringde gick nästan alla elever ut till de gula skolbussarna liksom elli och jag eftersom Abbie hade ett möte vid den tiden idag.
Det var inte direkt roligt att åka buss hem. Alla satt och skrek och kunde inte uppföra sig, busschafören körde som jag vet inte vad och det var sjukt varm i bussen. Elli och jag satt och tjura hela vägen hem bara för att alla var så himla jobbiga.
Vi var hemma en timme och sen åkte vi till Nordstrom mal, Abbie skulle hämta sin nya Imac och jag och Elli passade på att shoppa lite.
Första dagen var inte jätterolig men jag tror och hoppas verkligen det blir bättre. Allt var nog bara så nytt och det känndes som jag hade lite otur med klasserna för Ellis verkade mycket bättre. Även fast jag hade ett bättre helhets intryck än vad hon hade om dagen. I morgon är det b day och då har jag nästan bara roliga klasser plus att jag har lite ansikten att säga hej till så nu håller jag alla fingrar och tår jag har för att nästa dag ska bli bättre!

P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0