PROM 2012

Så kom dagen, dagen jag har väntat på hela året. Prom 2012. Efter veckor av prat och disskutioner kring prom, frågor om klänningar, skor och håruppsättningar var nu över. Hela dagen var så himla rolig. Så let's take it form the beginning.
Dagen började med att jag och Elli gick upp och satte på hög musik och började jamma loss. Jag sprang omkring i huset som en virrpanna med ett brett leende på läpparna, var på ett otroligt bra humör.. jag undrar varför hah?
Vi började lite smått att sminka oss och när vi var klara åkte vi tillsammans med Abbie till frisören som fixade våra hår. Jag lockade mitt och gjorde två flätor på sidorna och sen drog bak dem med en klämma. Det såg riktigt fint ut de första timmarna... dock såg det hemskt ut väl på prom vilket var lite synd men inte direkt något jag kunde göra åt saken. Hade nästan 40 bobby pins i håret.
När vi var klara hos frisören åkte vi hem, satte på oss våra klänningar, smycken och skor plus bättrade på sminket lite granna. Klockan tre kom några vänner hit och vi tog bilder. Dock hade vi inte så myket tid så det blev lite stressigt men vi fick till några bra i alla fall. Tyckte våra färger på klänningarna faktiskt gick väldigt bra ihop. Vilket berodde på att många hade pastllfärger.
Vi åkte sen in till Dallas där vi åt på kenny's wood and fire steak house. OH MY GOSH vad det var gott. Heaven. Jag åt peppar marinerad grillad kyckling ( CHOCK!) med get ost, pesto, valnötter och svamp. SÅ HIMLA GOTT. Vi åkte sedan in mer mot downtown och hittade en jättefin fontän. När vi hade parkerat och var påväg in till fontänen började plötsligt två vakter gå med bestämmda steg mot oss. De berättade at det pågick en reseption så var var inte tillåtna att vara där. Vi berättade att det var våran prom och att vi bara skulle ta EN bild med fontänen i bakrunden. De gav med sig och sa buttert " you got two minutes " Så vi sprang in där och tog en bild och sprang sedan ut. Så bilden blev inte så jättebra med det blev ett litet roligt minne i alla fall.
Efter en stund kännde vi oss klara och drog oss tillbaka till Ennis och PROM. Dekorationerna var helt fantastiska, musiken var riktigt bra ( tack vare colin som var dj ) det fanns efterrätter, praliner och chokladfontäner, bål och allt möjligt. De som har samlat in pengar och jobbat med det gjorde verkligen ett jättebra jobb! Dock var ju själva prom lite som ett mellanstadiedisco men det var ändå väldigt kul att se alla så upplädda och fina. Tog lite bilder med vänner och sen drog vi vidare till cole's house. Där hade vi ett litet pool party! Trevlans. Sov även där så kom hem vid 11 tiden nästa dag. Min amerikanska prom var helt klart en dag jag aldrig kommer glömma och jag  är otroligt glad att jag fick uppleva den. Det hände dock lite personliga saker under dagen som var början på något större. Som idag är helt messed up. Skriver antagligen lite om det i något annat inlägg. Men jag tillät inte det att förstöra det humör jag var på tack och lov. Ibland måste man helt enkelt bita ihop och vara stark.
några bilder från prom.
Har ca 150 bilder på facebook så gå gärna in där och titta om ni vill! Ska lägga in lite fler bilder här lite senare också.

Kommentarer
Postat av: fia

åhhh underbart att läsa och se!!

2012-05-20 @ 21:07:24
URL: http://bjursaker.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad heter du på facebook? :)

Svar: karin johansson, bor i linköping! :)
Karin Johansson

2012-07-08 @ 18:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0