Amerikansk jul

Tänkte skriva lite kort om hur min jul var.
Julafton ( 24 ) var hemsk. Både jag och Elli grät nästan hela dagen så på kvällen låg vi bara i min säng och pratade och tittade på någon film. Om det inte skulle varit för hemlängtan skulle dagen ha varit bra. Vi började med att äta en riktigt god frukost som Abbie hade gjort iordning till oss. Ägg, bacon kanelbullar och frukt. Var sedan hemma några timmar men sen på kvällen åkte vi till Jacki och Johny. Åt mat och öppnade lite julklappar.
Dagen var trevlig men kändes inte för fem öre som julafton. Jag vet att jag inte är ett litet barn längre men julafton är trots allt en familjehögtid och det förknippas med att man umgås med sin familj. Att för först gången på 17 år inte göra det kändes såklart lite lustigt. Dagens höjdpunk var i alla fall när jag skypade med familjen, mormor och monikafamiljen uppe i stockholm. Dock var ljudet kasst och jag grät hela tiden haha.
Juldagen (25) var bättre. Jag mådde i alla fall bättre. Vi åkte tidigt på morgonen upp till Plano där Abbies syster bor. Där spenderade vi förmiddagen med mat och julklappar. Janet har två söner som är i 30 års åldern så de tillsammans med Jay's trevliga flickvän Nicole var där. Gabriel och hans vän var också med oss. Vi öppnade packet och åt gott.
Haha, dagens händelse var när Jason öppnade ett packet med ett par hörlurar i och utbrast " Awsomeeeee" thanks janet! Men i själva verket var det till hennes son. Vi alla dog där en stund. Så det kan gå. Hon hade helt enkelt skrivit fel namn... haha. Dagen slutade med att Jason och Elli körde Abbie, Janet och mig till flygplatsen. Vi kom inte fram till hotelet förens sent på kvällen så vi gick bara ut och åt den första kvällen. Men mer om det i ett annat inlägg!
Hoppas ni hade en trevlig Jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0