Andra dagen var bättre!

Kom precis hem efter min andra skoldag. Den var bättre! Allt är dock nytt och jag känner fortfarande att jag vill byta en del klasser för att gå med dem i samma ålder. Jag vill helldre ha en utmaning än att göra det jag redan kan känner jag.
Idag hade jag soccer, engelska, leadership och choir.
Det var cirka 30 personer som kommer gå i fotbolls klassen, men det kommer vara ungefär 50 som gör try outs i december. Av de kommer det bli 25 kvar som platsar i Versity team, de kommer förmodligen inte ha något "sämre" lag eftersom det är brist på soccer tränare. Coachen verkade bra men riktigt tuff. Jag pratade lite med henne efter och hon sa att jag förmodligen kommar med i versity för att jag är en utbytesstudent men att det berodde på hur bra jag var om jag fick spela matcher eller inte. Det gjorde mig glad för det betyder att jag i alla fall inte kommer bli kickad ur laget som hälften av de andra kommer att bli.
De andra klasserna var också bra. Dock var choir riktigt lustig och kände mig inte bekväm där så ska se om jag kan byta den till någon annan choir.
Nu ska jag göra lite läxor. Eller läxor och läxor men ska göra en presentation om Sverige. Försöker att bryta dåliga vanor detta år så ska försöka börja med läxor tidigt. Något som förhoppningsvisst får följa med tillbaka till Sverige igen.
P&K
Jag och min värdsyster i bilen. Idag frågade minst 3 personer om vi var riktiga syskon? Lixom, vad går de på då? Utseendet, accenten eller att vi bor i två olika länder. Haha lika roligt varje gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0