POLKA FEST

Så kom helgen. Helgen alla har pratat om sedan jag flyttade hit. Den ända Ennis överhuvudtaget är lite känt över och anledningen till att Ennis finns på kartan. Polkafesten. Alla var i extas i skolan och alla pratade om vilken outfit de skulle ha på dansen och vad som skulle hittas på efter. Min helg började med att jag åkte med familjen plus Savanah familjen ner till stan och tittade vad som känndes som världens längsta parad... det blev lite småtråkigt i slutet. Jag och Elli mötte upp Chris och hängde med honom en stund, drack smooties och tittade runt lite bland alla stånd och prylar som fanns uppställda i staden. Hälsade på lite vänner och hängde med Colin ett tag. Vi åkte sedan till Ben där det var förfest och poolparty. Efter det skjusade Chris hem oss och vi sov lite och sedan började göra iordning oss för kvällen. Det var ett countryband som spelade och vi dansade, tog kort med vänner och hade en riktigt trevlig kväll. Avslutade kvällen med att Chris bil gick sönder och vi blev stående på en bensinmack! Som tur var blev vi räddade av Boston, han skjusade hem oss till Chris och så avslutade vi kvällen med att hänga där ett bra tag innan vi drog vidare till våran vän John. Kvällen innehöll lite drama med jag inblandad (!!) lite tjej tjaffs och inte mer med det. Det löste sig hyffsat. Men jag var stolt för att för en gångs skull stå upp för mig själv. Jag har senare förstått att tjejen ångrade sig och förstod att det var hon som gjorde fel.


'
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0