heyyyyy

Mycket har hänt den senaste tiden och jag skulle så vilja skriva ner alla små detaljer och saker jag ser och upplever. Men jag har inte tid eller ork hah... Skolan suger faktisk liite just nu. Alltså missförstå mig inte, high school är ballt. Men min skolas jäkla regler gör så man bara går runt och är sur hela tiden. För det första hatarhatarhatar jag dresscode. Skulle så kunna var utan alla fula kläder jag har varit tvungen att köpa bara för skolan. Kommer aldrig använda dem igen, känns väldigt onödigt. Rektorerna står liksom i korridorerna och ropar och skriker på dem som inte är i dresscode. Kul att rebellen i mig har använt svarta jeans fast jag inte får det och förra måndagen tog de alla elever som inte var i dresscode till gymet och hade ett "allvarligt" snack. Tyckte ärligt talat det var jättetöntigt för de hade ett långt tal om att vad man har på sig påverkar hur man lär sig och så vidare. Hade lust att räcka upp handen och förklara att i min skola i sverige är alla hundra gånger smartare även utan dresscode. Men riktigt så uppkäftig eller modig är jag för att riskera att hamna hos iss haha. Efter mötet fick jag kommentaren av en av rektorerna, hun your pants may be cute but it's not appropriate for school...cooooomeeeee onnnn. Man är alltså tillåten att ha svarta byxor men inte skinny jeans. De var inte ens så taighta. Hade min svarta love pink hoodie i dag bara för att. Dock var det ingen som sa något.
Tycker detta är så himla roligt. För jag hör själv hur töntig jag låter. Min mogna och vuxna sida förstår ju förstås att de måste göra det här och att det är inget att gnälla om och blabla. Dock så är min naiva och gnälliga sida i överläge just nu. Skyller på at jag är ung.
Såg på en annan utbytesstudents blogg att hon hade gjort ett inlägg om vad som är populärt här. Tänkte sno den iden och lägga upp här. För det är ganska stor skillnad från modet i sverige.
Mr turney och våran awesome bridge haha... what we do in leadership. Okey, är inte riktigt så farligt men det är en rolig klass och vi gör verkligen allt från att leka lekar, hålla tal, ta hand om äldre, samla in pengar till cancer fonder, lösa gåtor, göra julkort och så har jag också mina awesome tjejer där. Så är en riktigt rolig klass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0