när något oväntat händer

Den här veckan har varit fylld med känslor. För det mesta har det varit rädsla, tvivel och förtvivlan men den har också varit rolig och fylld med skratt. konstigt det där. Det känns i vilket fall mycket bättre nu. Tror att allt kommer att ordna sig.
Kan ju ta och berätta vad som hände nu för antar att ni inte har en blekaste om vad jag babblar om. Det var nämligen så att en lärare som jobbade på min skola förra året hade sjukdomen tbs. Det är en lungsjukdom, du kan ha det i andra organ också men det är vanligast att ha det i lungorna. Symtomer är feber, svettas under natten, hostar konstant och ibland hostar blod. Det upptäcktes för ca en vecka sen och det blev otroligt stort. Ennis är all over the news right now. Hittitls är det 4 fall upptäckta som är aktiva. Men det är sjukt många som är inaktiva. De smittar alltså inte men de kan börja göra det. Allt är så himla krångligt så jag vet egentlgien inte så mycket. Men har läst mycket om sjukdomen på internet och fått det berättat för mig. De här eleverna måste i alla fall ta medicin i flera månader eller år. Många skojar om det och säger att det inte är en så big deal. Jag verkar seriöst vara den ändå som INTE vill ha sjukdomen och äta medicin i månader eller år...
Men själva problemen var egentligen att om det här skulle eller blir större så kan inte Elli och jag vara kvar här. Vi måste då alltså flytta från skolan, familjen, staden och börja om på nytt ... igen.  Fick lite smått panik och bara kännde att jag ORKAR inte. Börja om på nytt och så här långt efter skolorna har börjat. Nejnejnej. Men det känns som det har börjat ordnat upp sig, de testar fler och fler personer hela tiden och de som är aktiva är hemma.
Problemet är ju att ingen vet hur stort det har blivit. För jag menar, de smittade har familjer, föräldrarna har jobb osv osv.
Nu vet ni hur det ligger till i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Åsa sörensson

Hej Karin. Vad jobbigt det låter med TBC! Jag hoppas verkligen att det ordnar upp sig och att du kan vara kvar i din fantastiska familj. Kul att följa dig på bloggen.

Stor kram till dig Karin.

2011-09-25 @ 20:46:55
Postat av: fia

Men uuusch vad läskigt vännen. Hoppas verkligen allt löser sig! Vi får skypea när ditt internet fungerar igen. Puss

2011-09-25 @ 22:23:45
URL: http://bjursaker.blogg.se/
Postat av: karin

Tack så mycket Åsa! Det känns som om allt kommer bli bra just nu men det läskiga är att ingen riktigt vet hur stort det är/ kommer att bli. Vad roligt att du följer mig här på bloggen.

Kramkram.

2011-09-26 @ 05:35:44
Postat av: karin

Tack fina fia!! ja det måste vi verkligen göra!

pusspuss

2011-09-26 @ 05:38:07
Postat av: Birgitta

hej Karin,låter jobbigt och håller tummarna för att du förblir frisk och kan stanna kvar. Kram Birgtta (Linnéa Mäkis mamma)

2011-09-26 @ 20:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0