Class ring

Jag har aldrig hört om Class ring förrut men det är tydligen en av High schools äldsta traditioner.
Idag på Advisory så gick alla Juniorer till Aulan för prata om class rings. Det är en ring man köper som man själv får designa. Oftast har de något med vilket år man tar graduation, vilka intressen man har osv. Det är för att påminnad om hur man var och vad man gjorde i high school. Här är det ju så mycket mer än utbildning.Man får den det här året men det är till för att ha den på graduation tror jag. De är dock ganska dyra, det börjar på 50 och sen kan det i prencip kosta hur mycket som helst beroende på vilket material man väljer att ha ringen i. Några Seniors jag pratade med i dag hade köpt sina ringar för över 600 dollar.
Frågade en lärare idag om jag också fick beställa en även fast jag inte skulle ta graduation här. Det var en självklarhet sa hon så det lät ju bra. Har dock inte bestämmt mig än men det låter ju som en rolig grej i alla fall.

Idag känns det som jag bara har stött på tragiska saker. För det första hörde jag idag att en Kille på skolan har blivit anklagad för att ha våldtagit en tjej ( Dock är det svårt att veta vad som är sant eftersom jag hörde 4 olika historier om det idag ) Fick veta mer detaljer om läraren som blivit arresterad. Sett tre gravida tjejer på skolan plus fått förklarat för mig att det minst finns 17 till ( !!!!!! ) Pratade som vanligt med tjejen jag sitter bredvid i min Engelska idag och fick reda på att hon har cancer. Det är också skyltar över hela skolan för att hedra offren från 11 september.

Har också haft mycket läxor idag. Skulle de varit på Svenska skulle de vara riktigt lätta men eftersom jag helst vill veta vad jag gör tar det lite tid med en del ord i Engelskan. Engelskan flyter föresten på riktigt bra nu. Har blivit så van att bara prata engelska så ibland svarar jag på svenska bara för att det känns lika naturligt haha. Dock av någon konstig anledning gör jag bara det med Elli.
I morgon ska jag gå på min första fotbollsmatch! Ser verkligen fram emot det! Lördagen är inte så planerad än och söndagen kommer bestå av kyrk besök på morgonen! Ska bli intressant faktiskt, mitt första besök i en amerikans kyrka. Det är också lite speciellt på söndag eftersom det är 11 september.
P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0