Two months in America

HAAAAAAAJ KOMPIZAR!
Ber om ursäkt att jag inte direkt tar priset för bästa bloggaren under de senaste dagarna.. veckorna.. what ever.
Tro inte att jag inte vill skriva om alla småsaker som händer eller de stora för den delen. Det är bara det att det är svårt att hitta tid för det. Men ska försöka skriva av mig lite nu. Kommer förmodligen bli huller om buller och inte alls i någon bra ordning.
TB snacket har lugnat sig ganska mycket. Folk pratat och oroar sig fortfarade men inte alls lika mycket. Tror jag har skrivit det förut men kan skriva det igen. Jag är negativ. Dock betyder inte det att jag inte kan få det. Men för nu är jag frisk och kry förutom att jag fortfarande ibland får träningsvärk från fotbollen haha.
På tal om fotboll. I morgon ska jag hänga med några fotbollsbuddies till deras fotbolls lag utanför skolan och göra någon slags try out. Vet inte riktigt hur det hände men de tjattade om att jag skulle hänga med och tänkt att det lät som en bra ide då ja får en möjlighet att lära känna dem bättre.

Var ärligt väldigt orolig om hur det skulle gå i matten. Matten är och har aldrig varit min starka sida men nu har jag på något sätt lyckas klara ett b. Yey. och ligger på gränsen till A. (Okej det här är America, men ändå. Matte är inte min starka sida.)

Får fortfarande väldigt roliga frågor. Dock är jag dålig på att komma ihåg dem och skriva dem här. Men idag fick jag en fråga från en kille i min matteklass " Do you live in a town in Sweden or outside Sweden? " Innan jag ens hann svara svarade en tjej " haha Sweden is a country! not a state! " haha efter att vi skrattat år det lite och pratat lite om det visade sig att han trodde att Europe var ett land och Svergie var en stat i Europa. Dock förstår jag att han kan tro det eftersom usa är ett så pass stort land och uppbyggt på det sättet... men ändå haha.

Just nu sitter jag i min säng med lulu på ena sidan och min teater läxa på andra. Har en monologe att lära mig tills i morgon som jag ska spela upp för klassen. Tog en från Greys'anatomy. Läste den nyss för mig själv 5 gånger och det sitter ganska bra. Dock ska jag träna några gånger till innna jag går och lägger mig så jag verkligen kan den. Vi får 2 poäng avdrag för varje ord vi säger fel. Monologen är lite längre än 1 minut. Dock har jag aldrig gjort något sånt förrut så det ska bli roligt. Är lite nervös för en del uttal bara men annars ska det nog gå bra. Förstår allt i alla fall.
en stycke karin/ kareeen , ett stycke dresscode och ett stycke hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0