Three months in america

Lördags kväll it is. Mina planer för ikväll sprack men gjorde mig inte så mycket, blev en lugn hemma kväll med värdfamiljen istället. Vi satt ute på våran uteplats och grillade smores och såg på Aladin eftersom vi hade finbesök av Carsen, min "kusin". Abbie, Carsen, Elli och jag har varit och shoppat hela dagen.  Vi åt också lunch på goda cheese cake factory! Deras meny är helt crazy! Hur mycket som helst att välja mellan. Tar seriöst hundra år... Jag hade tänkt köpa min iphone idag också men nej. Den olåsta har inte kommit ut än. Kommer någon gång i november, men sen sa en kille inne på appelstore att det kan dröja men att den förhoppningsvis kommer innan holiday... Lovar att den kommer komma i January eller nått. SURT. Menmen...
Carsen var också här i fredags så efter skolan åkte Abbie och jag och hämtade upp henne och en vän. Vi åt på olive garden och gick och såg puss in boats. Jag var dock ganska trött så 3D var bara jobbigt. Handligen var inte så bra men det var en helt okej film. Ingen som var värd att se på bio men Carsen gillade den och det var det viktigaste.
Carsen är så söt. Hon påminner mycket om mina små kusiner hemma i Sverige så det gör mig glad.
Hela den här veckan har varit bra. Elli gör mig glad. Vi är så himla olika men kan ändå prata om allt, att vi är olika gör det bara väldigt humoristiskt. Abbie och Jason får mig att skratta varje dag och jag känner verkligen mig bekväm och så himla nöjd med min placering. Visst, skolan och skolspiriten skulle kunna vara bättre liksom människors inställning till saker här men att ha en underbar värdfamilj gör saker så himla mycket lättare.
Har börjat drömma på engelska och om jag ska vara ärlig så är det lite jobbigt att skriva det här inlägget pågrund av att jag inte är lika vann med svenskan haha. Jättekonstig känsla. Jag kommer ju alltid kunna prata och skriva svenska såklart men det jag menar är att det inte kommer lika naturligt längre eftersom det ända jag pratar om dagarna är engelska.
Tog lite bilder idag men har inte hunnit ladda upp dom. Lägger in dem under det här inlägget i morgon, lovaaaar!
Byee sverige

Kommentarer
Postat av: amanda welander

hej där! är du nöjd med sts? var det värt pengarna att åka på förlägret i new york och skulle du vilja berätta lite om hur stor stad du bor i osv? skrev du i ditt personliga brev något om hur du ville bo och uppfyllde de isåfall dina önskemål, tex med syskon, storlek på stad osv :) jag skulle uppskatta om du ville maila mig svar! tack i förhand!

hälsningar amanda

2011-11-06 @ 14:23:31
Postat av: hannaaa

haha karin!!!! january??? dröma? VI MÅSTE SKYPEA SÅ DU FÅR HÖRA LITE SVENSKA IGEN, blir rädd hallååååå... saknar dig tokfia, PUSS <3

2011-11-06 @ 22:45:05
URL: http://lindqvisst.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0