HUVUDSTADEN

 

 

Idag har jag varit på Amerikanska ambassaden. Allt gick jättebra. Vi var där vid halv 8 och då var det tre framför oss i kön. Så det var verkligen bra att vi kom så tidigt. Många som kom efter mig fick vänta väldigt mycket längre. Allt när det gällde säkerheten var väldigt överdrivet. Som tex när de skulle titta under mina skor. Efter en stund inne på ambassaden och mycket snackande med andra härliga utbytesstudenter gick jag och pappa och åt hotellfrukost med August och Håkan. En familjekompis och hans son som jag känt hela livet. August ska nämligen också åka till USA, samma datum tom.

Pappa och jag gick sedan runt och tittade i stan. Tittade mycket på glas och typiskt Svenska saker. Som presenter till värdfamiljen. Men det slutade med att jag bara köpte en frågelek om Sverige. Får ta det där med fler presenter vid ett annat tillfälle.

Men jag fick i alla fall med mig en ny kamera och en ny dator hem! Det blev en canon powershot g12 och en Macbook pro!  och jag kan inte va mycket nöjdare, båda två håller otroligt bra standard. Får helt enkelt tacka min bäste far för att han är så snäll!

I morgon väntas jobb igen. Men först en powerwalk på morgonen!

TTYL

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0