29 Augusti

Idag gick jag till skolans syo för att ändra min biologiklass. I den går det bara freshmans, alltså bara 14-15 åringar. Först tänkte jag att det kanske kunde vara bra för de är ju också nya, men nej. De har ingen social kompetens. Har försökt prata med en kille/tjej ( vet verkligen inte vilket det är ) men de är så himla negativa och är jättedumma mot läraren och hatar skolan... menmen åter till ämen... Jag skulle då alltså byta min Biologiklass men det slutade med att jag var tvungen att byta nästan alla mina klasser för att den nya kursen krockade med soccer och jag ville inte byta det.
Så mitt nya schema är:
A- days
Math algebra 2
Eng 3
Advisory
Theatre arts
US- history
B- days
PE- Athletic soccer
Enviro Systems
Advisory
Student Leaders
Choir- Mixed 3n
Så nu har jag alltså mycket svårare kurser. Det betyder att jag förmodligen kommer behöva plugga mer MEN jag får gå med de i samma ålder. Känner att det är värt det. Visst, det blir kanske inte så jättekul att spendera massor med tid framför skolböckerna.
Det jag bytt är alltså, matten, engelskan och biologi till enviro systems. Men jag kommer också gå i en annan us-history klass bara för att det inte passade ihop med mitt nya schema.
Idag bestämmde jag mig också för att byta ut kören. Vilket jag tycker är tråkigt men jag känner att jag inte trivs med människorna som går där. Nu har jag gett det en chans och det passar helt enkelt inte mig. Jag tycker det är roligt att sjunga men inte om jag inte känner mig bekväm. Har inte bestämmt mig än vilken klass jag ska ta istället, men har funderat lite på hälsa, fashion art class eller food and home economics. Jag vill ha en rolig klass i alla fall och något jag inte kommer behöva ha så mycket läxor i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0